Previous Entry Share Next Entry
from Gal Luft yesterday's testimony to US Senate
xyu
Methanol
True flex fuel cars should also accommodate another important fuel called methanol. China has embraced this alcohol fuel. Several provinces in China already blend their gasoline with methanol and scores of methanol plants are currently under construction there. The
Chinese auto industry has already begun to produce flex-fuel models that can run on methanol. Methanol packs less energy per gallon and is more corrosive than ethanol. But it is cheaper and far easier to produce in bulk. While ethanol can be made only from agricultural products such as corn and sugar cane, methanol can be made from agricultural waste, natural gas, coal, industrial garbage and even recycled carbon dioxide captured from power stations' smokestacks -- an elegant way to reduce greenhouse gas emissions.

Electricity

Since we hardly generate any electricity from oil, using electricity as a transportation fuel enables the full spectrum of electricity sources to compete with petroleum. Plug in hybrid electric vehicles (PHEVs) can reach oil economy levels of 100 miles per gallon of gasoline without compromising the size, safety, or power of a vehicle. If a PHEV is also a flexiblefuel vehicle powered by 85 percent alcohol and 15 percent gasoline, oil economy could reach over 500 miles per gallon of gasoline. Ideally, plug-in hybrids would be charged at night in home or apartment garages, when electric utilities have significant reserve capacity.

The Department of Energy estimates that over 70 percent of the U.S. vehicle market could shift to plug-in hybrids without needing to install additional baseload electricity-generating capacity. In addition, the U.S. is the world’s biggest potential market for electric cars which can be sold as second or third family car. Thirty one percent of America’s households own two cars and additional 35% own three or more vehicles. There are over 75 million households in the US that own more than one vehicle and that can potentially replace one or more gasoline only cars with cars powered with made-in-America electricity.

A nationwide deployment of flex-fuel cars, flex fuel plug-in hybrids, and alternative fuels could take place within two decades. But such a transformation will not occur by itself. Every year that passes without Congressional action to ensure that new cars sold in America are flex fuel vehicles is another year in which 16 million gasoline-only cars start their 17-year life on U.S. roads, further binding us to foreign oil. On the grounds of national security and in the interest of stemming the hemorrhaging of our economy, Congress should take swift action to require that new vehicles sold in the United States are flexible fuel vehicles through an Open Fuel Standard.

Such an Open Fuel Standard would level the playing field and promote free competition among diverse energy suppliers. A few years ago Congress passed an open standard for television mandating that as of February 2009 every television sold in the U.S. must be digital enabled. Further, Congress allocated coupons in the amount of $80 per household to allow Americans to convert their analog TV to digital transmission. One would hope we consider our transportation sector at least as strategic as television watching. I realize that many are opposed to any government interference in the market. Indeed, in a perfect world, government would not need to intervene in the energy market, but in a time of war, the United States is taking an unacceptable risk by leaving the problem to be solved by the invisible hand. This is especially true since the energy market is anything but free. It is manipulated by a cartel, heavily rigged in favor of the status quo, and, as the case of the ethanol tariff shows, riddled with protectionism.

Choosing not to embrace an Open Fuel Standard, is choosing to preserve oil’s monopoly in the transportation sector, and with it OPEC’s growing stranglehold over the global economy and in essence guaranteeing continuous economic and strategic decline.

  • 1
(Deleted comment)
я писав про Теслу моторс десь півроку тому в націоналізмі
а теперс ПРАВДА про теслу

тесла коштує $100тис

купити її все одно неможливо, бо НЕ ВИСТАЧАЄ навіть по замовленням знаменитостей

електромобілі лише на БАТАРЕЯХ НІКОЛИ не стануть масовими бо

1.фізично неможливо напхати достатню кількість електронів в невеличкий ящик, щоб пхати авто хоча б на 200 км, а це той мінімум для масового авта в США, які є становлять домінуючу частину авторинку світу

2.час на зарядку має бути не більше 15 хв для масового авта

3.варіянти: а)гібриди чи б)ДРУГЕ авто в родині для коротких поїздок

4.сучасні довгограючи батареї роблять з літія, а його наклади в світі обмежені. В сша скоротилися продажі гібридів саме через це.

5.можливо використати масово акумулятори на нікелю, якого багато, але ці батареї не довгограючі, отже ріення може бути лише гібрідного типу і не літієве



(Deleted comment)
теслу не можна вільно придбати НІЯК

і навіть роудстер має ще купу недоробок

3 години- занадто довго(

(Deleted comment)
айфон не є унікальним продуктом аж ніяк

більше того він є поганим продуктом

раджу поцікавитися технологіями акумуляторів

насправді дуже перспективими але через рочків 20 можуть стати авта з електродвигунами на водороді, який виробляють З МЕТАНОЛУ в конверторі встановленому в авті:

http://xyu.livejournal.com/660953.html?mode=reply

але це щр далеко попереду,

бо в сша їздить десь 300 міліонів авт, щорічно продають 17 міліонів нових

97% з них це звичайні бензинові

першим кроком буде закон про обовязкову паливну гнучкість- топто шоб нові авта могли їздити на спиртах чи бензині

далі сподіваємося зявиться конкуренція на ринку палив

далі може поступово піде і до інших технологій

але електромобілів як тесла масово не буде ніколи

(Deleted comment)
чому завтра? метанол в китаї вже ВЧОРА
а те шо тобі на шось начхати - не є аргументом лише вказує на обмеженість твого сприйняття світу, бо не ДОРАХОВУЄШ звязків

не давай смоктати- не висмокчуть

перероби авто на спиртове, сам вари спирт і всє дєла

(Deleted comment)

залежить від потреб і зіни. буде: $15 за галон.

>сам вари спирт?
а шо ніколи не робив? Нє ВЄРЮ. Ну не вари. Заснуй прибутковий бізнес, найми дядю.

Гугл зроби на спиртову конверсію. Купа пропозицій. КАПІШ?

Велосипед маю , також у продажу є велики з електромотором чи мопєди. Є й на спиртових двигунал, лише ваче знайти.

Моє авто їде 40 миль на галон. Я можу поки що П-О-Ч-Е-К-А-Т-И

>досі ще не з"явились технології які аби трохи наближались до бензинових двигунів

НЕ ПРАВДА> в Бразілії практично всі авта, а нові так точно усі, включно з Тойотами(!) легко на 90% спирту туди-сюди

Фордівскі перші авта їздили таж на цьому а потім він розробляв виробництво МЕТАНОЛУ з конопель; коноплі дають найбільші обсяги зеленої маси з гектару при нульових витратах, крім аренди землі

тесла- НАЙДАЛЬША і ТУПІКОВА. Почитай які в них проблеми, від їх дізайнерів гугл іт.

Ти троха відстав від автомобільного прогресу))




(Deleted comment)

а яка різниця? вільна людина у вільній країні

двигун можна переробити

в сша це коштує $500

шоб життя змінювалося на краще треба прикласти ЗУСИЛЬ

и позбутися психології кріпака

я для себе це вирішив таким чином шо тепер живу в НюЙорку. непогане рішення теж.

при тому шо мені ще з дитинства набридло чути НА ВСЕ : 'без варіоянтів'

я взяв і СТВОРИВ собі варіянти

якшо знайдеться доволі ТАКИХ ЯК Я в Україні- створимо ІНШУ Україну. Підписуйся і інших підписуй

(Deleted comment)

про газ в курсі

Юля там шось мичала про альтернативні палива з водорослин, про вугілля

технічна база під цим є, але Юля бреше про свої наміри.

от просвіщайся, це свіжа стаття

http://www.boston.com/cars/news/articles/2008/07/20/drive_it_forever/

є десятки моделей авт. не прототипів, а промислових моделів, які їздать як на Е85 так і на М85

в Каліфорнії 1980-1990 була програма Штата, яка оплачувала шось до $6000 кожному хто переробляв авто(мєханік робив не сам) на таке яке їздило на метаноловій суміші м85

(Deleted comment)

насправді

потрібна справжня національна Революція -
я так вважаю

справа не легка, але достойна

(Deleted comment)

та ну які там ющенки

це самім треба робиути , власноруч

особливо подалі треба триматися від екс-комуністів

  • 1
?

Log in