Previous Entry Share Next Entry
This is how one fixes OIL PRICE
xyu
Although Russia has modernized its oil production capabilities in recent years thanks to a huge infusion of Western capital and expertise, Russia's First Vice premier Yuri Maslyukov told Interfax (as reported in the Wall Street Journal, November 4, 1998), that Russia was quickly "turning into an oil importing nation."

One of the nations Russia has been buying oil from is Iraq. In a six-month period in 1998, Russia purchased 107 million barrels of Iraqi oil, making Russia the largest purchaser under the UN's "oil-for-food" program. Why does Russia find it necessary to buy so much oil and why from Iraq? Nyquist believes this is a payoff to Iraq and another big tip-off of an impending war.

Like food, a modern society cannot exist without oil. Nyquist notes that the Russian military is very aware of the lessons of World War II. They know that the German war machine was actually more productive at the height of allied bombing in 1944. Not until Russian troops physically occupied the Romanian oil fields, the lifeblood of the German war machine, did German war production grind to a halt.

In a global war in which nuclear weapons are used, the nation that has resources of food and oil will have a critical advantage. The nation that doesn't have significant reserves will likely be utterly destroyed -- no matter how wealthy that nation is before the war starts.
http://www.west.net/~antipas/protected_files/news/russia/russia_china_p6.html

  • 1
Еще в 80-е были в СССР были стратегические резервы ПАРАВОЗОВ на случай я. войны. Т.е. их не сдавали на лом а консервировали. Консервационные стоянки, депо считались секретными, стратегическими объектами.

Видео группы "Аквариум" "Поезд в огне" снималось на одном из таких паравозов.

Дело в том что если будет глобальная война, предполагалось что вся нефть и дизель пойдут на топливо для танков, а поезда будут по старинке на угле ездить, благо угля много. Им к тому же не страшен электромагнитный импульс, как электрифицированной ЖД европейской части СССР.

В 90-е Украина начала сдавать свой оставшийся от Союза резевр паравозов на переплавку, но до сих пор Укрзалiзниця на них местами ездит.

Я не знаю, остались ли в России.

я недавно читал о паровозах под Киевом

все, сдали в металолом. факт-с.

речь шла о паровозах именно законсервированных:

доречі обидва ці пани ВЕЛЬМИ інформовані, вчилися за кордоном. Один вчений інший фінансіст і рочків 50 вже. Саме мартинюк якось росказав про телефонну книгу з 5 значними телефонами яка ВСЕ ЩЕ використовується.

7-07-2008 19:38, Хвізик
ще недавно під Тетеревом стояла ціла армада паротягів

куди вони поділися?

07-07-2008 20:52, Мартинюк
Здали в металолом
Вони стояли не просто так - це був за часів СРСР стратегічний резерв на випадак Третьої світової війни, дефіциту нафти та колапсу електроенергетики.


07-07-2008 21:00, Хвізик
Re: Здали в металолом

Мартинюк пише:
> Вони стояли не просто так - це був за часів СРСР стратегічний резерв на випадак Третьої світової війни, дефіциту нафти та колапсу електроенергетики.

я знаю.
так от за умов нинішніх цін на нафту могли б і знадобитися

http://www2.maidan.org.ua/n/free/1215448700

  • 1
?

Log in

No account? Create an account